ЗВІТ
Директора
Царичанського закладу дошкільної освіти
«Берізка»
Царичанської
селищної ради
Манзи
Крістіни Олександрівни
за
2023/2024 навчальний рік
Даний звіт зроблений на підставі
наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. №178, «Положення
про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно –
технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю»,
Статуту ЗДО «Берізка», Положення про дошкільний навчальний заклад, з метою подальшого утвердження
відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою,
поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і
виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської
діяльності у навчальних закладах, що базуються на принципах взаємоповаги та
позитивної мотивації.
Мета:
подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи
управління закладом дошкільної освіти, поєднання державного і громадського
контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень запровадження
колегіальної етики управлінської діяльності директора.
Головними завданнями
мого звіту, як засобу інформування громадськості є:
·
Підвищення відкритості діяльності закладу дошкільної
освіти;
·
Задоволення інформаційної потреби різних груп
користувачів: це і батьки, і педагоги, і засоби масової інформації, та органи
влади;
·
Створення інформаційного забезпечення ринку освітніх
послуг в ЗДО;
I.
Загальні
відомості про заклад дошкільної освіти.
Царичанський заклад дошкільної
освіти «Берізка» розпочав функціонування у 1981 році. Власність – комунальна.
Побудований заклад за типовим проектом та розрахований на 88 місць. Зараз
перебуває в дошкільному закладі 101
дитина.
Царичанський заклад дошкільної
освіти «Берізка» Царичанської селищної ради розташований за адресою :
51000, Дніпропетровська область,
Дніпровського району ,
смт Царичанка ,
вулиця Царичанська,89-Г.
Тип закладу: ясла -садок.
В закладі дошкільної освіти наявні всі необхідні приміщення для якісної
організації навчально-виховного режиму: групові та спальні кімнати, музично-спортивна зала. Усі приміщення
відповідають санітарно-гігієнічним нормам. Меблі в групах підібрані згідно
вікових особливостей, промарковані відповідно зросту дітей.
Зміст
навчально-виховного процесу в Царичанському ЗДО «Берізка» Царичанської селищної
ради визначався Базовим компонентом
дошкільної освіти та реалізувався
відповідно до програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» , « Оберіг».
У
навчально-виховному процесі ЗДО використовувались такі основні форми роботи
щодо організації дітей: спеціально організована навчальна діяльність – заняття;
різнопланові ігри; самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва,
ігрова, трудова, дослідницька);індивідуальна робота; спостереження; свята та розваги; міні-заняття.
Усі види діяльності
організовувались фронтально, по підгрупах, індивідуально, залежно від віку
дітей, педагогічної мети, професійної майстерності вихователя.
Навчання дітей у формі заняття
починалось з 3-го року життя.
Тривалість спеціально
організованої навчальної діяльності дітей відповідала віковим критеріям, а
саме: для дітей раннього віку – 10-15 хв., молодшого дошкільного віку – 15-20
хв., старшого дошкільного віку – 20-25.
Протягом 2023-2024 н. р. в
закладі дошкільної освіти функціонувало 4 групи:
-
раннього дошкільного віку від 2-х до 3-х років – 19;
-
молодшого дошкільного віку від 3-ти до 4-ти
років – 23;
-
середнього дошкільного віку від 4-х до 5-х років – 34;
-
старшого дошкільного віку від 5-х до 6-ти років – 32.
Всього : 103 дитина.
Режим роботи дошкільного закладу 5-денний. Щоденний графік роботи закладу :
всі групи працюють з 7.30 до 18.00.
У своїй роботі
Царичанський заклад дошкільної освіти «Берізка» Царичанської селищної ради
керується такими державними нормативно-правовими документами:
-
Закон України «Про
освіту»;
-
Закон України «Про дошкільну освіту» ;
-
Конституція України;
-
Закон України «Про охорону дитинства»;
-
Положення про заклад дошкільної освіти (постанова КМУ від
12.03.2003 № 305 у редакції постанови КМУ від 27.01.2021 № 86);
-
Нова
редакція Базового компонента дошкільної освіти, затвердженого Наказом МОН
України від 12.01.2021 № 33;
-
Планування
роботи закладу дошкільної освіти на рік (лист МОН від 07.07.2021 № 1/9-344);
-
Гранично
допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних
типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446);
-
Лист МОН України від 19.04.2018 №1/9 - 249 «Щодо
забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти»;
-
Указ Президента України №64/2022 «Про введення воєнного
стану в Україні»;
-
Законом України «Про організацію трудових відносин в
умовах воєнного стану» від 15.03.2022 року № 2136-IX;
-
Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти
у 2023/2024 навчальному році (лист МОН від 21.08.2023 № 1/12490-23)
-
Про рекомендації для працівників закладів дошкільної
освіти на період дії воєнного стану в Україні (лист МОН від 02.04.2022 №
1/3845-22)
-
Положення про атестацію педагогічних працівників (наказ
МОН від 09.09.2022 № 805);
-
Про організацію безпечного освітнього простору в закладах
дошкільної освіти та обладнання укриттів (лист МОН від 20.06.2023 № 1/8820-23);
Постановою
Кабінету Міністрів України (зі змінами) від 26 вересня 2023 р. № 1022 «Про
внесення змін до Положення про заклад дошкільної освіти.
Навчальний рік у
закладі дошкільної освіти починається 1 вересня і закінчується 31 травня
наступного року. З 1 червня до 31 серпня - оздоровчий період.
Заклад
дошкільної освіти «Берізка» здійснює свою діяльність відповідно до плану
роботи, який складається на навчальний рік та період оздоровлення, схвалюється
педагогічною радою, затверджується керівником.
Враховуючи безпекову
ситуацію у нашому регіоні заклад працював у очному форматі весь 2023/2024
навчальний рік. У закладі створені умови для навчання і виховання дітей в
умовах воєнного стану в Україні. В приміщенні є ПРУ. Для оптимального рухового
режиму є в наявності музичний, спортивний та ігрові майданчики.
На виконання
Закону України «Про дошкільну освіту», керуючись листом МОН України від
27.09.2010 за №1/9-666 «Про організацію роботи з 5-річними дітьми», листом
Міністерства від 07.05.2007 №1/9-26 «Про організацію обліку дітей дошкільного
віку» педагогами закладу проведено обстеження мікрорайону на наявність 5-річних
дітей, неохоплених дошкільною освітою. В закладі створена база даних дітей
5-річного віку закріпленого мікрорайону. Стан охоплення дітей 5-ти річного віку
дошкільною освітою , закріпленому за закладом дошкільної освіти «Берізка» склав
100%.
II.
Кадрове
забезпечення
Очолює заклад дошкільної освіти
директор Манза Крістіна Олександрівна . Освіта - вища, Полтавський національний педагогічний
університет імені В.Г. Короленка 2019 рік , спеціальність: Дошкільна освіта Загальний стаж роботи 7 років, на посаді керівника закладу дошкільної
освіти – з 1 листопада 2023 року.
Вихователь-методист: Шаульська
Вікторія Іванівна Освіта - вища, Полтавський національний педагогічний
університет імені В.Г. Короленка, спеціальність: Початкова освіта. Загальний
стаж роботи 23 роки.
Заклад дошкільної
освіти на 100% забезпечено педагогічними кадрами та технічним
персоналом. (відповідно до штатного розпису). Всього
працівників в закладі дошкільної освіти – 29 осіб. З них педагогів – 14 та медичного – 1, вакантне місце
інструктора з фізкультури. При розстановці кадрів ураховується досвід працівників, їх
психологічна сумісність, рівень емоційного комфорту, індивідуальні особливості.
За рівнем
кваліфікації педагоги мають такі кваліфікаційні категорії та педагогічні
звання:
·
« спеціаліст вищої
категорії» – 1 педагог;
·
« спеціаліст першої
категорії» - 1 педагог;
·
« спеціаліст другої
категорії» - 2 педагога;
·
« спеціаліст» -2 педагога;
·
11 тарифний розряд – 6 педагогів;
·
9 тарифний розряд- 1 педагог;.
Згідно з перспективним планом
атестація педагогічних працівників у
2023-2024 навчальному році проводилась
відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників,
затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09.09.2022р. №805,
зареєстрованого у Міністерстві юстиції України від 21.12.2022р. № 1649/38985. За результатами атестації практичному
психологу Фроловій Зої Борисівні присвоєна кваліфікаційна категорія
«спеціаліст першої категорії».
Курси підвищення кваліфікації при у 2023/2024 навчальному році пройшли:
вихователі –Коротка В.В., Задунай І.О., музичний керівник – Голуб Т.Ю.
На сьогодні,
підвищення кваліфікації педагогічних працівників не обмежується лише курсами
підвищення кваліфікації. Підвищення кваліфікації педагогів на сучасному етапі
здійснюється шляхом формальної, неформальної та інформальної освіти
дистанційною формами навчання. Педагоги
мають можливість самостійно долучитися до короткострокового підвищення
кваліфікації шляхом участі у тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах,
семінарах нарадах, вебінарах, майстер-класах за різними професійними темами і
проблемами.
III. Персональний внесок керівника у підвищення організації в закладі
Головною метою
діяльності закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян
на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового компонента,
забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та
психічного розвитку дітей.
Управлінські рішення
та дії керівника ЗДО були спрямовані на виконання таких завдань:
·
організація діяльності колективу щодо надання освітніх
послуг населенню відповідно до статуту ЗДО.
·
реалізацію державної політики в галузі освіти через педагогічні ради,
загальні збори членів трудового колективу та батьківського комітет;
·
організація харчування та медичного обслуговування
дітей.
·
вирішення освітніх, методичних, адміністративних,
фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності
ЗДО.
·
сприяння підвищенню кваліфікації педагогічних
працівників
·
створення сприятливого емоційно– психологічного
клімату у колективі ЗДО, забезпечення умов для фізичного та психічного здоров’я
всіх учасників освітнього процесу.
·
організація різних форм співпраці з батьками.
Одне
із найважливіших завдань керівника закладу у воєнний час – це створити безпечні
умови для організації освітнього процесу та перебуваннях дітей у закладі.
Проведено багато роботи щодо приведення укриття у відповідність до вимог ДСНС.
Колектив закладу освіти зумів облаштувати укриття не тільки з дотриманням вимог
безпеки, а й попрацював над тим, що місця перебування дітей під час спрацювання
тривожних сирен були привабливими для дітей, мали яскраві кольори, були
прийнятні для проведення з дітьми певних форм освітньої діяльності. Укриття закладу
дошкільної освіти «Берізка» розраховано згідно планової ємності на 180 осіб.
Приміщення нашого укриття максимально наближене до комфортних умов перебування
дітей. Визначені місця перебування дітей в укритті, місце для сну, для
приймання їжі із дотриманням гігієнічних вимог, санітарне місце.
IV.Методична
робота з кадрами та організація освітнього процесу
Зміст освітнього процесу
реалізовувався відповідно до вимог Програми розвитку дитини дошкільного віку
«Українське дошкілля», «Оберіг», а також враховуючи
перспективи розвитку дошкільної освіти, педагогічний колектив виконував такі
пріоритетні завдання:
-Організувати
оптимальне предметно-просторове розвивальне середовище та забезпечити соціалізацію
дошкільників в процесі формування стереотипів
безпечної поведінки в сучасних умовах.
-Налагодити комунікацію з усіма учасниками
освітнього процесу
засобами партнерської взаємодії між батьками та
педагогічним колективом.
-Розвивати основи
національно-патріотичної свідомості дошкільників з високими морально-духовними
якостями, навичками культури спілкування, знаннями про українську культуру та
звичаї, як важливими чинниками національно-патріотичного виховання.
-Продовжити роботу над систематизацією знань педагогів з оздоровлення та
пропаганди здорового способу життя, попередження травматизму серед учасників
освітнього процесу.
З
метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи освітній
процес на виконання головних завдань, дирекцією були сплановані
та проведені протягом навчального року різні форми методичної роботи а саме:
засідання педагогічних рад: «Національно-патріотичне виховання
дітей - формування нового українця, що діє на основі національних та
європейських цінностей», «Систематизація знань педагогів з оздоровлення,
безпеки життєдіяльності , попередження травматизму та протидія булінгу дітей
дошкільного віку, пропаганда здорового способу життя серед учасників освітнього
процесу», «Про підсумки освітньої роботи педагогічного колективу у
2023-2024-н.р.».
Тематика
педагогічних рад відповідала ключовим завданням на навчальний рік. В кожній
педраді розглядалось перше питання на виконання рішень попередньої педради, в
педагогічних радах передбачені заходи для участі педагогів всіх категорій.
Проведені педагогічні ради відзначались актуальністю, науковістю та доцільністю
тематики, інноваційними підходами до їх проведення з використанням інтерактивних
форм і методів.
Методистом закладу та
педагогами були проведені:
Формування
основ соціальної компетентності як джерело духовності майбутнього громадянина
України». Акція «Солодощі від малят». Майстер-клас для вихователів по
виготовленню оберега.
Розвиток мовленнєвої компетентності дошкільників
засобами дидактичної гри. Удосконалення вмінь педагогів впроваджувати в
освітній діяльності прийомів мнемотехніки.
«Соціалізація
дошкільників в процесі формування стереотипів безпечної поведінки в сучасних
умовах» Рекомендації «Абетка першої медичної допомоги».
Також відбулися колективні перегляди навчально-виховних заходів:
- Тренінг для
вихователів.Вивільнення емоцій без наслідків для себе». Вправа «Сокира».
(Фролова З.Б – практичний психолог);
- Музичне
заняття з художньо-продуктивної діяльності. «Прогулянка з музичними
інструментами». (Голуб Т.Ю.- музичний керівник);
- Заняття
–дослідження «Маленька краплинка і мама хмаринка».(Бондар Н.П.-вихователь групи
раннього дошкільного віку);
- Комплексне
заняття з елементами експериментування «Царство вітрів» (Переялавець Д.В.-
виховтель групи середнього дошкільного віку);
- Заняття
сенсорно-пізнавального напряму з елементами іноземної мови (варіативний
складник стандарту дошкільної освіти) «Павучок-молодець математики
знавець».(Задунай І.О.-вихователь групи середнього дошкільного віку)
- Інтегроване заняття з природніми матеріалами «Диво-глину дослідили й з неї
поросят ліпили».(Шаповал О.Л.- вихователь групи старшого дошкільного віку)
- Інтегроване заняття полісенсорного впливу з елементами методики Марії Монтессорі. «Кольорове дерево».( Бабанська В.М.-вихователь групи
раннього віку).
Після перегляду
кожного заходу проходили обміни практичним досвідом роботи, де визначалися
результативні моменти та з’ясовувалися резерви в роботі.
Впровадження
в систему роботи цікавих форм методичної роботи сприяло підвищенню рівня
обізнаності педагогів, зростанню їх фахової майстерності. Результатом набутих
професійних знань було проведення з вихованцями цікавих занять, свят, розваг,
змістовних консультацій з батьками, розробка дидактичного матеріалу.
Питання
поліпшення якості освіти в закладі, неможливе без створення інноваційного
простору. Особливістю роботи з інноваційної діяльності нашого педагогічного
колективу є вивчення, активне впровадження в практику роботи інноваційних
педагогічних технологій, що робить заклад конкурентоспроможним на ринку освітніх послуг.
V.Організації навчально-виховної
роботи відповідно програм розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» «Оберіг»
У 2023-2024 навчальному
році організація навчально-виховного процесу в закладі дошкільної освіти
відбувалася за програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»
«Оберіг» , з урахуванням Базового компоненту дошкільної освіти.
Календарне планування складалося в контексті завдань освітніх
напрямів, визначених новою редакцією Базового компоненту дошкільної освіти,
завданнями освітньо-виховної діяльності програм розвитку дитини дошкільного віку
«Українське дошкілля», «Оберіг». Планування здійснювалося за режимними
моментами з урахуванням ліній розвитку
на основі блочно-тематичного принципу, об’єднувалось одною темою, базувалося на
принципах інтегрованого підходу до організації життєдіяльності дітей,
змістовної цінності, системності, послідовності, ускладнення та повторення
програмного матеріалу. В календарному плані визначались тема, зміст і форми
роботи з дітьми.
В групах були
створені розвивальні середовища, природні, предметні та соціальні умови, що
сприяли створенню умов для навчально-виховного процесу. Облаштовуючи осередки вихователі прагнули зробити їх затишними, приємними для перебування дітей. І
разом з тим, організовуючи для своїх вихованців житловий простір у групових
приміщеннях, враховували його величезну значимість для становлення особистості.
Ігрові зони в молодших та старшій групах різнились своїм змістом та
можливостями. Усі іграшки, матеріали, атрибути, предмети-замінники
об’єднувалися за функціональними ознаками відповідно до різних видів
предметно-ігрової діяльності дітей. Іграшки групувалися так, що відповідали
вікові, зростові дітей і стаціонарному оточенню, в якому вони гралися.
Моніторинг рівня знань
здійснювався відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти, програми розвитку дитини дошкільного віку
«Українське дошкілля». Группи
раннього дошкільного віку «Оберіг»
Група дітей раннього дошкільного віку «Малятко»
Протягом навчального року у групі
навчалося та виховувалось 19
дітей. З дітьми раннього віку системна робота була спрямована на загальне, різнобічне ознайомлення малюків
зі світом речей, людей, природи, рухів, стосунків у комплексі з розвитком сенсорних
аналізаторів, моторики, мовлення – саме на цій основі було забезпечено
поступовий загальний розвиток, удосконалення всіх психічних процесів подальшого
розвитку малюків.
Мета та завдання роботи
вихователя полягали в тому, щоб визначити рівень розвитку кожної дитини.
Протягом року створювались належні умови
для зміцнення та збереження здоров’я дітей, спілкування з дорослими та
однолітками сприяли розвитку самостійності, стимулювали формування почуттів та
цінностей, виховували бажання виконувати прості трудові дії, розвивали
інтелектуальні здібності.
У результаті систематичного контролю
визначався не лише рівень розвитку дитини, але і первинні відхилення в її
розвитку, поведінці, своєчасно скориговувались виховні впливи, визначався
індивідуальний підхід.
Молодша група дошкільного віку
«Веселка»
Протягом
навчального року у групах навчалось та виховувалось 21 дитина. У порівнянні з початком навчального року
простежувалась тенденція набуття знань
дітей по основним розділам програми. Діти добре орієнтуються в найближчому
оточенні; знають властивості та призначення багатьох предметів побуту; засвоїли
загальноприйняті сенсорні еталони, намагаються експериментувати, здібні до
самостійної різноманітної активної діяльності, поступово формуються стійкі риси
поведінки. Помітно зросли можливості та вміння ігрової діяльності, за допомогою
якої забезпечувались умови для повноцінного і різнобічного розвитку дітей.
Проблемними залишаються питання мовленнєвого спілкування дітей, набуття
словникового запасу, який використовується в соціальному житті дітей.
Середня група дошкільного віку «Золота рибка»
Протягом
навчального року у групі «Золота рибка» навчалось та виховувались – 30 дітей. Підвищився рівень
засвоєння програмного матеріалу з пізнавального та мовленнєвого розвитку.
Простежується тенденція щодо збільшення кількості дітей, які добре засвоїли
програмний матеріал на заняттях. Діти вміють застосовувати знання на
практиці, вміють зосереджуватись,
старанно виконують завдання, розуміють
вказівки дорослого .
Протягом навчального
року велику увагу було приділено організації навчальної роботи щодо розвитку
логічного мислення дітей, розвитку мовленнєвої компетенції, розширенню
словникового запасу. У системі роботи було використано різні заходи: ігрові
заняття, розваги, свята, бесіди з дітьми та роз’яснювальні бесіди з батьками.
Старша група «Ромашка»
Протягом
навчального року у групі навчалось та виховувалось 33 дитини. Діти стали більш активними, проявляють
ініціативну поведінку при ознайомленні з навколишніми предметами, світом, а
також при встановленні контактів, спілкуванні.
Важливі зміни відбулися в мовленнєвому
розвитку: значно активізувався словник, поступово розвивається діалогічне
мовлення, починає формуватися граматична
компетентність. Суттєво покращилися знання з
освітнього напрямку «Дитина в сенсорно- пізнавальному просторі», «Дитина
у природному довкіллі». Діти не лише
знають властивості багатьох предметів, а й засвоїли сенсорні еталони форми, величини, кольору.
Зросла допитливість дітей, удосконалилася почуттєва сфера, збагатилися
естетичні та пізнавальні переживання. Діти вміють виробляти елементарні
узагальнення, виділяти спільні та істотні ознаки предметів, орієнтуються в
призначенні груп предметів.
Протягом року приділялась належна увага
навчанню дітей, спрямовану на самостійну діяльність, цілеспрямованість у
різноманітних видах діяльності, яка мала змістовний різноплановий характер.
VI. Підготовка дітей старшого
дошкільного віку до
шкільного навчання.
Протягом періоду роботи з вересня
2023 по травень 2024 року значної уваги було приділено підготовці дітей до шкільного навчання.
Освітній процес відбувався за Програмою
розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», з метою
забезпечення рівних стартових можливостей для дітей старшого дошкільного віку –
майбутніх першокласників. Також завданнями вихователів були: активна
соціалізація старших дошкільників, турбота про їх фізичний та психічний
розвиток, формування як особистостей. Протягом року старші дошкільники
працювали в робочих зошитах за оновленим
Базовим компонентом дошкільної освіти, завдання яких допомагали дітям у
доступній, ігровій формі ознайомлюватися із предметним світом, світом природи,
соціальним середовищем, елементарними математичними уявленнями, підготуватися
до розв’язання задач, а також розвивати моторику, уяву, увагу, пам’ять,
мислення та здатність здійснювати інші розумові операції (аналіз,
узагальнення, класифікація, порівняння).
Надавався пріоритет повноцінного проживання дитиною сьогодення перед її
підготовкою до навчання в школі. Використовувався навчальний матеріал та
освітні технології з урахуванням індивідуальності кожної дитини. Заняття з
дітьми з березня були продовжені у дистанційному форматі.
VII. Робота з батьками.
Значну допомогу
адміністрації закладу протягом року надавав загальносадовий батьківський
комітет, представниками якого є батьки всіх вікових груп. Метою діяльності
комітету є захист законних інтересів дітей в органах громадського
самоврядування закладу, у відповідних державних, судових органах, забезпечення
постійного та систематичного взаємозв’язку батьків і педагогічного колективу
закладу, а також надання допомоги батькам та педагогічному колективу щодо
реалізації завдань дошкільної освіти.
Протягом року педагоги
постійно спрямовували самоосвіту батьків з різних питань, стимулювали їх
прагнення і вміння поповнювати свої педагогічні знання. Членам родин вихованців запрошували брати
участь у загальних зборах членів колектива
та батьків (вересень 2023р., травень 2024 р.); групових батьківських зборах,
проведенні тренінгу «Національно-патріотичне виховання в процесі, залучали до
співпраці у створенні належних умов для життєдіяльності та розвитку дітей в
умовах воєнного стану. Педагоги проводили з батьками індивідуальні бесіди ,анкетування,
пропонували їм брати участь у проведенні фотоконкурсах, виставок дитячих робіт,
підготовці та проведенні свят, конкурсів.
Педколектив дитячого садка
протягом 2023-2024 н.р. використовував сайт закладу дошкільної освіти як
джерело інформації для батьків навчального, методичного та виховного характеру,
постійно висвітлював питання організації життєдіяльності вихованців.
В наступному начальному
році необхідно організацію роботи з батьками
націлювати на підвищення психолого-педагогічної культури батьків;
приділяти належну увагу вивченню виховного потенціалу сімей та використання
його результатів для більш ефективного впливу на проблемні моменти у вихованні
дітей.
VIII. Соціальний захист збереження та зміцнення
здоров’я дітей та працівників.
Щоб визначити дітей, які
потребують державної допомоги, вихователі закладу дошкільної освіти насамперед
проводять бесіди з членами родин вихованців,
обстеження умов життя й виховання дітей. Після цього складається
соціальний паспорт дошкільного навчального закладу.
В закладі дошкільної освіти
закладі складено соціальний паспорт ЗДО в якому відображені дані про дітей з
багатодітних , малозабезпечених сімей, неповних сімей, діти, чиї батьки виконують
або виконували свій службовий обов’язок в зоні бойових дій, діти – внутрішньо
переміщені особи.
Протягом 2023-2024 навчального
року в закладі освіти виховувалися 35 дітей пільгових категорій за наступними
категоріями : діти, чиї батьки виконують або виконували свій службовий
обов’язок в зоні бойових дій – 14
дітей, з багатодітних сімей - 7 дітей, дитина
сирота -1 з малозабезпечених сімей – 5 дітей, діти внутрішньо переміщені особи – 8.
Через ведення активних бойових дій на території України та у зв’язку з
постійною міграцією населення, зокрема сімей з дітьми, адміністрація закладу не
залишає поза своєю увагою та
здійснює першочергове зарахування
до дитячого садка дітей із числа внутрішньо переміщених осіб.
Адміністрація закладу систематично здійснює просвітницьку роботу
серед батьків дітей соціально незахищених категорій про їх права, надає їм
консультативну допомогу з питань оформлення
необхідних документів, матеріальну підтримку вихованцям пільгового контингенту.
Педагогічним колективом закладу
була проведена робота щодо соціально-педагогічного патронату сімей, діти яких
не відвідують дошкільний навчальний заклад. В дошкільному закладі проводились
Дні відкритих дверей, на яких з батьками велась роз’яснювальна робота про
необхідність здобуття дошкільної освіти.
IХ. Організації харчування.
Організація харчування дітей в Царичанському закладі дошкільної освіти «Берізка»
Царичанської селищної ради здійснюється відповідно спільних наказів МОЗ України
та МОН України від 01.06.2005р. №242/329 «Про затвердження Порядку організації
харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», від 17.04.2006 р.
№298/227 «Про затвердження Інструкції щодо організації харчування дітей у
дошкільних навчальних закладах», Постанови КМУ від 24.03.2021 № 305 «Про
затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та
дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»,
листа МОНУ від 22.01.2021 № 1/9-50 «Щодо безкоштовного харчування дітей
в закладах дошкільної освіти, які мають статус дитини, яка постраждала
внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, або з числа внутрішньо переміщених
осіб», системи управління безпечністю харчових продуктів під час організації
харчування ( НАССР) та інших нормативно-правових документів, що регулюють
питання організації харчування дітей в навчальних закладах. Наказом по ЗДО відповідальною особою за організацію харчування дітей призначена
сестра медична старша Рудь Л.І., яка контролює доставку якісних продуктів
харчування і продовольчої сировини,
забезпечує необхідні санітарно-гігієнічні умови харчування дітей, виконання
натуральних норм харчування та веде
облік теоретичної калорійності їжі.
Відповідно до примірного чотиритижневого меню сестра медична старша надає
щоденно замовлення на продукти
харчування, що швидко псуються;
на інші продукти замовлення здійснюється щоквартально. Обсяг та частота
завозу продуктів харчування й продовольчої сировини регулюються залежно від
терміну їх реалізації та кількості дітей, які відвідують заклад. Продукти
постачаються з бази постачальника щоденно спеціальним автотранспортом.
Продукти харчування, які надходили до комори, приймалися від постачальника
з транспортного засобу який був відповідно обладнаний, та мав документ про
своєчасну дезінфекцію машини та у засобах індивідуального захисту. У
водія-експедитора в наявності санітарна книжка.
У закладі дошкільної освіти
організовано 3-разовий режим харчування
в осінньо-зимовий та літній період.
Усього харчувалося 103 дитини, з них
19 дітей раннього віку, 84
дошкільного віку.
В ЗДО створені умови для
забезпечення якісного харчування дітей. Комора
обладнана відповідно до встановлених вимог. Під час приготування страв
працівники харчоблоку суворо дотримуються
санітарно-гігієнічних вимог, технології
приготування їжі, приділяють
належну увагу зберіганню продуктів
харчування, слідкують за термінами їх
реалізації. Харчоблок закладу оснащений майже всім необхідним технологічним
обладнанням та інвентарем. Усі вікові групи забезпечені столовим посудом на 100
%. Заміна проводиться за необхідністю, відповідно санітарних вимог.
Технологічне, холодильне
обладнання харчоблоку в задовільному стані. Створені умови для збереження
продуктів, де забезпечено дотримання санітарних норм і правил, в тому числі
умови товарного сусідства, температурний режим.
Контроль за станом організації
харчування здійснюється директором ЗДО та сестрою медичною старшою. З боку
директора видаються накази щодо стану харчування, відповідальної особи за
організацію харчування, здійснення контролю за дотриманням посадових обов’язків
працівників харчоблоку.
Завгосп закладу своєчасно
надавала постачальникам щомісячні та поточні заявки на продукти харчування
відповідно до примірного чотиритижневого сезонного меню, затвердженого керівником дошкільного
навчального закладу та розглянутого
Держпродспоживслужбою. Розроблене чотиритижневе сезонне меню значно розширило асортимент харчування,
що дуже сподобалось дітям
Треба сказати, що у новому
меню, згідно Постанови КМУ №305, зменшено норми споживання цукру і солі.
Збільшено норми соків без цукру, овочів, .фруктів. Введено хліб цільнозерновий.
Таким чином діти з дошкільного віку
привчаються до здорового харчування.
У разі відсутності заявленого продукту, були випадки заміни на рівноцінні
продукти згідно таблиці (Інструкція з
організації харчування у дошкільних
навчальних закладах). Асортимент продуктів відповідав розподілу продуктового
набору згідно постанові Кабінету Міністрів України від
24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у
закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку». Комісія з бракеражу продуктів харчування і
продовольчої сировини приймала якісні продукти, які надходили до дошкільного
навчального закладу. Протягом року не було зафіксовано випадків завозу
продуктів без супровідних документів .
Сестра медична старша вчасно, за 30
хвилин до видачі їжі на групи, знімала пробу готових страв та робила запис про
результати зняття кожної проби у Журналі бракеражу готової продукції.
Кухар у присутності сестри
медичної старшої своєчасно відбирала
добові проби з зазначенням часу відбору ,в об’ємі порції для дітей молодшої
вікової групи.
У закладі видача готових страв на
групи здійснювалась відповідно до графіка видачі їжі. Помічники вихователів
дотримувались санітарних правил при отриманні їжі з харчоблоку: їжу отримували
у промаркованому посуді з кришками, у спецодязі з використанням засобів
індивідуального захисту.
Відповідно до розподілу
функціональних обов’язків документацію з організації харчування ведуть сестра медична старша Рудь Л.І, завгосп Литвин
С.Б., кухар Цимбал Т.В., Документація з
організації харчування відповідає вимогам Інструкції з організації харчування
дітей у дошкільних навчальних закладах. Протягом року не було зафіксовано порушень в оформленні відповідної
документації.
Сестра
медична старша Рудь Л.І., контролювала наявність необхідних супровідних
документів на продукти харчування згідно вимогам ст.5,ст.21 Закону України «Про
якість та безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини». Під час складання меню дотримувалась розподілу їжі за калорійністю
протягом дня, орієнтовного об’єму готових страв та окремих продуктів для дітей
різних вікових груп , контролювала вихід продукції, безпеку і якість страв, дотримання технології
їх приготування, санітарний стан харчоблоку, проводила аналіз виконання норм за
основними продуктами.
Норми харчування таких продуктів
як: молоко, сир твердий, сир кисломолочний, картопля, м’ясопродукти, риба,
хліб, сметана, яйця, вершкове масло, соки, овочі, фрукти виконуються повністю
Питання раціонального харчування дітей
педагоги, медичний персонал включають в
тематику батьківських зборів, консультацій для батьків, висвітлюють на сайті
ЗДО, в соціальній мережі «Фейсбук», месенджері Viber. Для правильної
організації годування дитини вдома, особливо у вихідні та святкові дні, медична
сестра та педагоги ознайомлюють батьків з розпорядком і специфікою харчування у
закладі дошкільної освіти. Визначено контингент дітей, які потребують пільгової
плати за харчування згідно чинного
законодавства та проведена роз’яснювальна робота з батьками щодо надання пільг.
Забезпечено
інформування батьків щодо організації харчування в закладі дошкільної освіти. Харчування
дітей віком 4-6(7) років (групи для дітей середнього і старшого дошкільного
віку) – 88,0 гривень. Батьки або особи, які їх замінюють вносять
плату у розмірі 60% від вартості харчування дитини в день: за харчування
дитини, яка відвідує групу дітей віком 1-4 роки (групи для дітей
раннього віку і молодшого дошкільного віку) – 42 грн., за харчування дитини, яка відвідує групи віком 4-6 (7) років (групи для дітей
середнього і старшого дошкільного віку) – 52 грн. 80 коп.
Х. Медичного обслуговування.
Медичне обслуговування в дитячому садку проводиться згідно вимог сестрою медичною
старшою Рудь Л.І. Медичний огляд дітей здійснюється у
медичних закладах, а у закладі дошкільної освіти ми тільки слідкуємо за
станом здоров'я дітей.
Протягом року за станом здоров’я
вихованців триває постійний медичний (з боку медичної сестри) і візуальний (з
боку вихователів) контроль. На
початку кожного навчального року
перевіряються діагнози всіх дітей.
Забезпечено дотримання
санітарно-епідеміологічних вимог до ЗДО, виконання яких дозволяє створити
нешкідливі умови розвитку, виховання, навчання дітей, режим роботи, умови для
фізичного розвитку та зміцнення здоров'я; виконання вимог Законів України «Про
забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про захист
від інфекційних хвороб», «Про охорону праці»; вимог Санітарного регламенту для
ДНЗ, затвердженого наказом МОЗ України від 24.03.2016 №234;
інструктивно-методичних рекомендацій «Організація роботи та дотримання вимог з
питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у ЗДО» (лист МОН України від
14.02.2019 №1/11-1491).
Медичний кабінет обладнаний усім
необхідним обладнанням, є ізолятор. В наявності шафа медична для зберігання
ліків, столи, холодильник для лікарських засобів, ваги, ростомір, асортимент
ліків, який відповідає нормативним
вимогам для надання першої долікарської
допомоги. Також постійно в наявності є запас дезінфікуючих засобів.
Сестра медична старша Рудь Л.І,,
вчасно складає графік проходження медоглядів працівників та контролює його
виконання (1 раз у 6 місяців), у разі
необхідності надає кваліфіковану допомогу дітям та працівникам. У медичному кабінеті в інформаційному
медичному куточку вона протягом року
систематично розміщує санбюлетні різної тематики. Щомісячно на педгодинах, нарадах при
директору, апаратних нарадах
обговорюються питання результатів медико-педагогічного контролю за
станом здоров’я, нервово-психічного та фізичного розвитку дітей, результати контролю за розвитком рухів і
фізичних якостей, оцінки організації, змісту та методики проведення різних форм
з фізичного виховання, організація рухового режиму, робота з ослабленими
дітьми, нагляд за санітарно-гігієнічними умовами, питання зниження
захворюваності серед вихованців, порівняння показників відвідування дітьми
дошкільного закладу, індексу здоров’я по всім віковим групам, питання по
організації харчування дошкільників.
Щомісячно проводиться
аналіз захворюваності дітей. Порівняльний аналіз дає можливість
педагогам планувати оздоровчі та
загартувальні заходи.
Проведено заходи щодо профілактики захворювань: загартовуючі
процедури; використання різних видів
гімнастики; дотримання температурного режиму,
режиму провітрювання групових приміщень (відповідно графіку) та вологого
прибирання згідно графіка з використанням деззасобів; своєчасне виявлення та ізоляція хворих дітей
під час ранкового прийому та при перших ознаках захворювання протягом дня; організовано роз’яснювальну роботу з батьками
з профілактики захворювань на ГРВІ.
З метою зміцнення здоров’я
дітей та профілактики різних видів захворювань, в закладі дошкільної освіти
вихователями систематично проводилась фізкультурно-оздоровча робота: ранкова
гімнастика; прогулянки на свіжому повітрі; фізкультурні заняття;
фізкультхвилинки; гімнастика пробудження; дихальні вправи; фізкультурні свята
та розваги.
ХІ.
Про дисциплінарну практику та аналіз звернень громадян
з питань діяльності
навчального закладу
З
метою поліпшення роботи зі зверненням громадян у дошкільному закладі
затверджений порядок особистого прийому громадян директором.
Звернення громадян в основному
стосувались влаштування та переведення дітей, влаштування ВПО, переліку
документів, які необхідно надавати під час оформлення дитини, уточнення режиму
роботи закладу дошкільної освіти, плати за харчування дітей. На свої питання
та звернення до керівника батьки та відвідувачі отримали відповіді.
ХІІ. Робота з
питань охорони праці.
Відповідно до Закону України «Про
охорону праці», адміністрація закладу продовжувала працювати над реалізацією завдань державної політики в
галузі охорони праці. Протягом року директором Манзою К.О., завідувачем
господарства Литвин С.Б., вихователем-методистом Шаульскою В.І. регулярно і своєчасно здійснювався
систематичний контроль за дотриманням вимог охорони праці, ТБ, ППБ, наявності
інструкцій на робочих місцях та біля технологічно-побутового обладнання, за проведенням планових інструктажів та
навчання з ОП, ТБ та ППБ зі всіма працівниками закладу, з працівниками, що
відносяться до І групи з електробезпеки, за проведенням позапланових цільових
інструктажів; обстеженням технічного
стану будівлі, тимчасового укриття,
обладнання, дитячих ігрових та спортивного майданчиків, спортивного обладнання,
за технічним станом технологічного обладнання, вогнегасників, за повіркою терезів,
гирь, манометрів; своєчасним проходженням працівниками медичного огляду;
організацією медичного обслуговування та харчування дошкільників; організацією
ЦЗ, виконання інструкцій щодо дій персоналу у разі загрози або виникнення
надзвичайних ситуацій тощо. Дане питання систематично розглядалося на
педгодинах, виробничих нарадах, загальних зборах членів трудового колективу.
У жовтні 2023 р., квітні 2024 р. був
проведений Тиждень безпеки дитини.
Педагоги закладу надавали батькам вихованців консультативну допомогу з питань
ОбЖД, організували виставку дитячих
малюнків на тему «Безпека життя і здоров’я дитини». Вихователель-методист
Шаульська В.І. для педагогів та батьків вихованців на сайті ЗДО були розміщені
інформаційно-просвітницькі матеріали відповідної тематики. Також педагоги мали
можливість користуватися методичними матеріалами з питань охорони життя та
здоров’я дітей, по організації освітнього процесу в умовах воєнного стану.
На випадок
надзвичайної ситуації педагоги мають заздалегідь погоджений маршрут переходу в
укриття для кожної групи ЗДО. Педагоги закладу здійснюють евакуацію дітей відповідно до Плану реагування на надзвичайні
ситуації.
ЗДО
забезпечений засобами індивідуального захисту та первинними засобами
пожежогасіння. В наявності пожежний щит
з обладнанням, 12 вогнегасників. Плани евакуації на випадок пожежі знаходиться
на видному місці.
На основі нормативних документів у дитячому
садку розроблені інструкції з ОП для працівників різних категорій. Один раз у
три роки вони здають заліки по їх
виконанню та дотриманню інструкцій по охороні життя і
здоров’я дітей. Також 1 раз у три місяці
пожежно-технічною комісією, яка призначається наказом по ЗДО, складаються акти
обстеження основної будівлі і споруд, приміщень, прогулянкових майданчиків,
спортивного, ігрового та нестандартного обладнання.
У закладі дошкільної освіти є в наявності база нормативних документів, що
регламентують роботу з охорони праці та дотримання санітарно-гігієнічних норм,
є план евакуації дітей та працівників на випадок надзвичайної ситуації.
Наказами директора призначено відповідальних осіб з охорони праці, техніки
безпеки, пожежної безпеки, охорони життя і здоров’я дітей.
Сестрою медичною старшою Рудь Л.І. систематично
проводяться заняття санмінімуму із педагогами та обслуговуючим персоналом з питань виконання санітарно-гігієнічних
норм, попередження кишково-шлункових захворювань, надання першої долікарняної
допомоги при різних захворюваннях та в надзвичайних ситуаціях тощо.
У закладі дошкільної освіти систематично дотримується оптимальний
температурний режим, щоденно
здійснюється (згідно графіка) провітрювання та вологе прибирання приміщень.
Температура в групових приміщеннях становить +19С – +20С, в
групі для дітей раннього віку – +21С –
+22С. У спальних кімнатах – +16С – +18С. Освітлення столів та демонстраційних дощок раціональне. Монотонні, неприємні звукові подразники відсутні. Меблі
відповідають зросту дошкільників, інвентар та обладнання підібрано відповідно
до вимог техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та естетичних вимог. Про дотримання санітарно-гігієнічних
правил свідчать результати перевірок
Головного управління Держпродспоживслужби в області, під час яких порушень не зафіксовано.
Випадків
дитячого травматизму, фізичного і психічного насильства, образ, недбалого і
жорсткого поводження з дітьми в ЗДО не зареєстровано.
Щорічно в
дитячому садку проводяться заміри опору ізоляції електромережі, випробування
технологічного обладнання; один раз у 3
роки – заміри захисних контурів. Виявлені недоліки вчасно усуваються.
Результати перевірок виконання вимог
із питань охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядались на
виробничих нарадах, педрадах, зборах.
Водночас основною проблемою з
охорони праці залишається питання фінансування. Відсутність належного
фінансування заходів з охорони праці не дозволяє повноцінно виконувати вимоги
чинного законодавства з охорони праці.
ХІІІ. Щодо заходів охорони життя і здоров’я дітей та запобіганню
дитячого травматизму
За результатами внутрішнього
контролю за станом роботи з охорони життя та здоров’я дітей, запобігання
дитячого травматизму в закладі дошкільної освіти було зроблено наступне:
-
систематично проводились інструктажі працівників ЗДО;
-
складено паспорт здоров’я дошкільників в усіх вікових групах;
-
забезпечено санітарно-гігієнічні умови в групах( достатнє освітлення,
відповідність меблів зросту дітей, провітрювання приміщень, вологе прибирання);
-
випускались інформаційні листи для
батьків з питань охорони життя і здоров’я дітей;
-
поповнювалось інформаційно-методичне забезпечення з таких розділів як:
перша медична допомога, дії у разі повітряної тривоги, дорожньо-транспортний
травматизм, інфекційні хвороби,
небезпечні предмети, пожежна безпека, безпека в побуті, особиста гігієна та
здоровий спосіб життя, безпека життєдіяльності під час відпочинку в літній
період;
-
продовжувалося створення умов щодо роботи з дітьми: обладнання куточків в
групах по дорожньо-транспортному травматизму, пожежних куточків;
-
систематично проводились консультації для батьків, зроблені контейнери
накопичувачі з ОБЖД , поповнена база наочної інформації.
Вжиті заходи
щодо запобігання дитячого травматизму:
Робота з педагогами:
1.
З метою запобігання нещасним випадкам та збереження здоров’я кожного
вихованця систематично проводилися інструктажі та вівся контроль за дотриманням
техніки безпеки у групах та ділянках дошкільного закладу.
2.
Опрацьовувалась педагогічна та методична літератури з даного питання з
новими педагогами та на педагогічній годині.
3.
Оновлювалися дидактичні та сюжетно-рольові ігри.
Робота з батьками: проводились консультації. друкувались
пам’ятки, батьки залучались до виставок дитячих малюнків, поробок. Були включені в
порядок денний групових батьківських зборів питання щодо охорони життя та
попередження дитячого травматизму, дотримування навичок здорового способу життя.
ХV. Заходи щодо зміцнення
та модернізації матеріально-технічної бази освітнього процесу.
ЗДО «Берізка» матеріальне та фінансове забезпечення
гарантує місцевий бюджет. Однак, завдання адміністрації полягає у оптимальному
його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні. В цьому році
працювали над: на
створення безпечних та належних умов для здійснення освітнього процесу,
підтримку життєдіяльності закладу.
З метою підготовки до
нового 2024-2025 навчального року
також спільними зусиллями адміністрації, працівників плануємо :
- ремонт ігрових
павільйонів;
- заміну піску в
пісочницях;
- поточний ремонт
приміщень дошкільного навчального закладу, груп;
- поточний ремонт
ПРУ;
- закупити ігрові
споруди на майданчики;
- пральні, мийні
засоби;
- медикаменти та перев’язувальні
матеріали.
XVІ. Загальні висновки.
Протягом року робота колективу закладу дошкільної
освіти велася на достатньому рівні: процес освітньо-виховної роботи проходив
згідно вимог нової редакції Базового компоненту дошкільної освіти, програм
розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», «Оберіг». Проводилася
робота щодо вдосконалення методичної роботи з педагогічними кадрами: створення
умов для активізації творчого потенціалу та професійної активності педагогів,
впровадження в практику роботи дошкільного закладу інноваційних технологій щодо
удосконалення професійних якостей та підвищення кваліфікації вихователів.
Треба
відзначити, що в зв’язку з військовим
станом, запланована робота закладу не була виконана в повному обсязі.
Пріоритетними напрямками у сфері
матеріально-технічного забезпечення освітньої діяльності залишається обладнання
і оснащення педагогічного процесу, методичної та фізкультурно-оздоровчої бази.
Зауважень по роботі ЗДО «Берізка» та його керівника
протягом року не зареєстровано. Конфліктних ситуацій в закладі не було.
Адміністрація закладу завжди намагається знаходити
спільну мову з працівниками та батьками вихованців дитячого садка, компромісні
рішення під час розв’язання конфліктних ситуацій.
Виходячи з вищенаведеної інформації,
роботу Царичанського закладу дошкільної
освіти «Берізка» за 2023-2024 рік вважаю задовільною.
Я, як директор Царичанського ЗДО
«Берізка» Царичанської селищної ради буду продовжувати робити все, що залежить
від мене, для забезпечення належних умов
життя і виховання дітей, які відвідують заклад та для підтримання належного
іміджу та збільшення потенційних можливостей.